Toolbox verlengde schooldag - Monitoring en evaluatie
Monitoring en evaluatie is een essentieel onderdeel van een verlengde schooldag. Door te monitoren en evalueren kun je gestructureerd werken aan de doelen die je hebt gesteld en weet je of leerlingen vooruit gaan op het gebied van taal en rekenen.
Hoe stel je een monitoring- en evaluatieplan op? Hoe kunnen scholen aan de slag met doelen stellen? En hoe kun je samen met leerlingen de lessen evalueren? Dit onderdeel van de toolbox bevat tools die u helpen bij het vinden van een antwoord op deze vragen.
Handleiding Monitor jezelf in 5 stappen: korte handleiding van Oberon voor het opstellen van je eigen monitor- en evaluatieplan.
Kwaliteitskaarten van School aan Zet: Kwaliteitskaart: Doelen stellen Kwaliteitskaart: Toetsresultaten gebruiken Kwaliteitskaart: Heldere overzichten van toetsresultaten als basis voor een gesprek Kwaliteitskaart: Datamuur werken met groepsplannen
Op de website van School aan Zet zijn nog meer praktische handvatten te vinden voor het taallees- en rekenonderwijs. InstrumentenEvaluatieformat PfS Eindhoven: formulier dat Playing for Success Eindhoven na afloop van elke bijeenkomst gebruikt om samen met de leerlingen te reflecteren op houding, gedrag en actiepunten. Op basis hiervan vindt ook terugkoppeling naar ouders en scholen plaats.
|
||