Toolbox verlengde schooldag - Monitoring en evaluatie

Toolbox verlengde schooldag - Monitoring en evaluatie

 

Monitoring en evaluatie is een essentieel onderdeel van een verlengde schooldag. Door te monitoren en evalueren kun je gestructureerd werken aan de doelen die je hebt gesteld en weet je of leerlingen vooruit gaan op het gebied van taal en rekenen.

 

Hoe stel je een monitoring- en evaluatieplan op? Hoe kunnen scholen aan de slag met doelen stellen? En hoe kun je samen met leerlingen de lessen evalueren? Dit onderdeel van de toolbox bevat tools die u helpen bij het vinden van een antwoord op deze vragen. 

 

 

37019_240079292803180_1889616121_n2

 

Handleiding

Monitor jezelf in 5 stappen: korte handleiding van Oberon voor het opstellen van je eigen monitor- en evaluatieplan.

 

Kwaliteitskaarten van School aan Zet:

Kwaliteitskaart: Doelen stellen

Kwaliteitskaart: Toetsresultaten gebruiken

Kwaliteitskaart: Heldere overzichten van toetsresultaten als basis voor een gesprek

Kwaliteitskaart: Datamuur werken met groepsplannen

 

Op de website van School aan Zet zijn nog meer praktische handvatten te vinden voor het taallees- en rekenonderwijs.

Instrumenten

Evaluatieformat PfS Eindhoven: formulier dat Playing for Success Eindhoven na afloop van elke bijeenkomst gebruikt om samen met de leerlingen te reflecteren op houding, gedrag en actiepunten. Op basis hiervan vindt ook terugkoppeling naar ouders en scholen plaats.

 

 

Terug naar overzicht thema's Toolbox