Verbeteren van de overgang PO - VO in GroningenIn 2009 startte in Groningen het project Verlengde Schooldag, waaraan drie basisscholen en één school voor voortgezet onderwijs deelnamen. Deze scholen liggen in zogenaamde kansenwijken, dit project richtte zich specifiek op 'onderpresteerders' in deze wijken. Doelstellingen betroffen het blijvend verbeteren van de afstemming tussen primair en voortgezet onderwijs, het maken van strutrele afspraken en het verbeteren van de overdracht. In de onderstaande presentatie en beschrijving vindt u zes best practices van dit project. Presentatie
Beschrijving praktijkvoorbeeldMeer weten over deze best practices? Lees de uitgebreide beschrijving
In de onderstaande bijlagen vindt u de instrumenten die in het kader van dit project zijn ontwikkeld.
Bijlage 1: Doorlopende leerlijn lezen VWO Bijlage 2: Doorlopende leerlijn lezen HAVO Bijlage 3: 1F lezen in leerlingentaal Bijlage 4: Spreekvaardigheid havo en atheneum 3 Bijlage 5: Brugklas Schrijfopdracht Bijlage 6: Project VSD-enquête overgang PO-VO Bijlage 7: Coachingstraject voor onderpresterende leerlingen PO-VO |
||